Algemene Voorwaarden
Artikel 1 - Identiteit van de verkoper
SA Etablissementen Dumortier NV
Oostkaai 23A
2170 Merksem
België
info@dumortier.be
+32 3 645 05 08
Ondernemingsnummer: BE 0404.578.981
Bankrekeningnummer: (KBC) BE21 4128 0536 4103 - (Fortis) BE76 2200 3098 7795
Artikel 2 - Toepasselijkheid & voorwaarden
- Onze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van ons als Webwinkelier aan jou als Consument (iedere natuurlijke persoon die, uitsluitend voor niet-beroepsmatige doeleinden, op de markt gebracht producten of diensten verwerft of gebruikt).
- Wij leveren enkel in België. Als je een leveringsadres in een ander land opgeeft, kunnen we je bestelling weigeren.
- Om een bestelling te kunnen plaatsen, moet je over een BTW-nummer beschikken als je als bedrijf wil bestellen. Daarnaast gelden deze algemene voorwaarden ook voor particuliere klanten.
- Het plaatsen van een bestelling op de website geldt als uitdrukkelijke aanvaarding van onze algemene verkoopsvoorwaarden die steeds beschikbaar zijn via de website.
- Als je online bestelt, bezorgen we je bovendien samen met de bestellingsbevestiging of ten laatste bij de levering een kopie van deze algemene voorwaarden in een formaat dat je kan opslaan of afdrukken. We raden je overigens aan om dit altijd te doen.
- Als naast deze algemene voorwaarden ook bijkomende bijzondere voorwaarden van toepassing zijn, geldt bovenstaande ook voor die bijzondere voorwaarden. In geval van tegenstrijdigheden, heeft de tekst van de bijzondere voorwaarden voorrang op de algemene voorwaarden.
- De webshop behoudt zich het recht voor om deze algemene voorwaarden op elk moment te wijzigen. De gewijzigde voorwaarden zijn van toepassing op bestellingen die na de wijziging geplaatst zijn.
Artikel 3 - Ons aanbod en uw bestelling
- Als een aanbod slechts een beperkte geldigheidsduur heeft of onderworpen is aan bepaalde voorwaarden, vermelden we dit uitdrukkelijk in ons aanbod.
- We beschrijven altijd zo volledig en nauwkeurig mogelijk wat we verkopen en hoe het bestelproces zal verlopen. De beschrijving is in elk geval voldoende gedetailleerd om je een goede beoordeling te laten maken. Als we gebruik maken van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden goederen en/of diensten. Echter vergissen is menselijk. Wij zijn niet verantwoordelijk als de informatie op deze website niet juist, volledig of actueel is. Deze website kan bepaalde historische informatie bevatten. Historische informatie is noodzakelijkerwijs niet actueel en wordt alleen ter referentie verstrekt. We behouden ons het recht voor om de inhoud van deze website op elk moment te wijzigen, maar we zijn niet verplicht om informatie op onze website bij te werken. U stemt ermee in dat het uw verantwoordelijkheid is om wijzigingen aan onze site te controleren.
- Je bestelling is compleet en de overeenkomst tussen ons is definitief zodra we je bestelling bevestigen per mail en zodra we voor je betalingstransactie met krediet- of debetkaarten de goedkeuring door de uitgever van de kaart ontvangen hebben. We aanvaarden Bancontact, Mastercard, Visa, PayPal, Belfius betaalknop, KBC betaalknop. Indien de uitgever van je kaart weigert om in te stemmen met je betaling aan ons, kunnen wij niet verantwoordelijk worden gesteld voor vertragingen bij de levering en/of niet-levering van uw bestelling. Bestellingen zonder geldige betaling op naam van de geregistreerde kaarthouder worden niet aanvaard of verwerkt.
- Zolang de bestelling niet volledig betaald is, kan je nog telefonisch vragen om je bestelling te annuleren, wat wij niet onredelijk zullen weigeren (m.n. ingeval van een materiële vergissing).Om een product aan te kopen, voeg je het product toe aan je winkelmandje. Nadien geef je je contactgegevens en facturatiegegevens in. Vervolgens kies je je wijze van levering: leveren of zelf ophalen. In de laatste stap krijg je een overzichtspagina, aanvaard je onze algemene voorwaarden en bevestig je je betaling door het indrukken van de bestelknop met als bijschrift “bestelling met betalingsverplichting” en de betaling online af te ronden. Als je deze stappen hebt doorlopen en een bestellingsbevestiging hebt ontvangen via mail, is je aankoop definitief.
- Wij behouden ten alle tijde het recht om een bestelling te weigeren. In het geval dat we een bestelling annuleren, kunnen we proberen u hiervan op de hoogte te stellen door contact op te nemen met het e-mailadres, factuuradres en/of telefoonnummer dat is opgegeven op het moment dat de bestelling is geplaatst. We behouden ons het recht voor om bestellingen te beperken of te verbieden die, naar ons eigen oordeel, lijken te zijn geplaatst door dealers, resellers of distributeurs, om zo verdere distributie van onze producten te vermijden. Indien de bestelling reeds betaald werd, betalen wij u zo snel mogelijk terug na weigering van uw bestelling.
Artikel 4 - De prijs
- Prijzen kunnen wijzigen als gevolg van prijswijzigingen in de markt en/of gevolg van veranderingen in BTW-tarieven. Wij kunnen ten allen tijde prijswijzigingen doorvoeren, zonder de verplichting deze te vermelden. Nieuwe prijzen zijn van toepassing op uw volgende bestelling.
- Onze prijzen zijn inclusief alle belastingen, BTW, taksen en diensten. Bovenop de aankoopprijs rekenen we mogelijks ook verzendkosten. In elk geval melden we steeds de bijkomende kosten voordat u uw aankoop definitief plaatst.
- Wanneer kortingen van toepassing zijn, dan wordt dit expliciet vermeld, alsook de daarbij horende voorwaarden.
Artikel 5 - Betaling
- Wij kunnen enkel betaling via de betaalmodules op onze website aanvaarden, zijnde Bancontact, Mastercard, Visa, PayPal, Belfius betaalknop, KBC betaalknop.
- Om een veilige online betaling en de veiligheid van je persoonsgegevens te waarborgen, worden de transactiegegevens versleuteld met SSL technologie over internet verstuurd. Om met SSL te betalen heb je geen speciale software nodig. Je herkent een veilige SSL-verbinding aan het "slotje" in de onderste statusbalk van je browser.
- Wanneer jouw bestelling volledig is afgerond en geleverd, ontvang je jouw factuur digitaal. Je kan ook je factuur per post laten verzenden door dit aan te geven in je account.
- Alle facturen zijn contant betaalbaar ter zetel van de firma.
- Bij niet tijdig betalen van een factuur is de debiteur van rechtswege en zonder enige ingebrekestelling, een verwijlintrest verschuldigd van 1% per maand alsmede een forfaitaire schadevergoeding van 10% op het factuurbedrag, met een minimum van 50 €.
- Klachten over de factuur dienen binnen 5 Werkdagen na de factuurdatum schriftelijk te worden gemeld aan onze klantendienst. “Werkdagen” zijn weekdagen, excl. Belgische wettelijke feestdagen.
- Door de bestelling en aanvaarding van de factuur aanvaardt de klant onze factuurvoorwaarden en verzaakt hij aan eventuele andersluidende eigen voorwaarden. Elke afwijking van onze factuurvoorwaarden moet uitdrukkelijk door ons aangenomen worden.
- Goederen blijven onze volledige eigendom tot volledige betaling van de factuur. De terugvordering slaat zowel op de goederen als op de prijs ervan indien deze reeds zijn doorverkocht.
Artikel 6 - Levering en uitvoering
- Alle goederen worden geleverd op het door jou bij je bestelling aangegeven adres. U kan de goederen ook afhalen bij ons magazijn te Oostkaai 23A, 2170 Merksem op weekdagen binnen de kantooruren (maandag- donderdag: 8u-12u en 12u30-16u30, vrijdag: 8u-12u en 12u30-14u30), indien u dit aangeeft bij het afronden van uw bestelling.
- Wanneer een artikel in stock is wordt het aangeboden op uw leveringsadres of is het beschikbaar in ons magazijn binnen 1 à 4 Werkdagen na bevestiging van je bestelling. Wanneer een artikel niet voorradig is, kan u alsnog het artikel aankopen, mits een langere levertermijn.
- Wij leveren over heel België. De leverkosten hangen af van de grootte van je bestelling en worden steeds vermeld tijdens het afronden van je bestelling.
- Als wij niet tijdig kunnen leveren, trachten we je te verwittigen voor het verstrijken van de voorziene leveringstermijn.
- We kunnen niet verantwoordelijk worden gesteld voor enige gevolgschade wegens laattijdige levering of niet-levering door de transporteur die de onderneming heeft aangesteld. Onze aansprakelijkheid blijft in dergelijke gevallen beperkt tot de waarde van de artikelen waarvan wordt aangetoond dat ze niet door de klant werden ontvangen.
- Indien de door ons geleverde goederen tijdens het transport werden beschadigd, niet overeenstemmen met de artikelen die op de leveringsbon vermeld staan of niet overeenkomen met de artikelen die je had besteld, moet je dit zo snel mogelijk en zeker binnen de 5 Werkdagen na levering melden via onze klantendienst.
Artikel 7 - Herroepingsrecht
- Particuliere klanten hebben het recht om de aankoop binnen de 14 dagen na ontvangst van de producten te herroepen, zonder opgave van redenen.
- Indien de klant gebruik wil maken van het herroepingsrecht, dient hij/zij dit schriftelijk of via e-mail aan dumortier.be kenbaar te maken. De klant dient de producten onbeschadigd, in de originele verpakking en compleet terug te sturen naar de webshop.
- De kosten voor het retourneren van de producten zijn voor rekening van de klant, tenzij anders overeengekomen is of indien de producten defect zijn.
- De webshop zal binnen de 30 dagen na ontvangst van de geretourneerde producten het aankoopbedrag terugbetalen, inclusief eventuele verzendkosten, met uitzondering van de retourkosten.
- Bedrijven hebben geen recht op herroeping en retourneren, tenzij anders overeengekomen.
Artikel 8 - Overmacht
- In geval van overmacht zijn wij niet gehouden onze verplichtingen na te komen. In dat geval kunnen wij ofwel onze verplichtingen opschorten voor de duur van de overmacht, ofwel de overeenkomst definitief ontbinden. Je kan de bestelling ook zelf kosteloos annuleren zodra de situatie van overmacht drie maanden of langer aanhoudt.
- Overmacht is elke omstandigheid buiten onze wil en controle die de nakoming van onze verplichtingen geheel of gedeeltelijk verhindert. Hieronder begrijpen wij onder meer, stakingen, brand, bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een (telecommunicatie-)netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen en/of het op enig moment niet beschikbaar zijn van onze website, niet of niet-tijdige levering van toeleveranciers of andere ingeschakelde derden, ...
Artikel 9 - Intellectuele eigendom
- Onze website, logo’s, teksten, foto’s, namen en in het algemeen al onze communicatie zijn beschermd door intellectuele eigendomsrechten die hetzij bij ons, hetzij bij onze toeleveranciers of andere rechthebbenden liggen.
- Het is verboden gebruik te maken van en/of wijzigingen aan te brengen in de intellectuele eigendomsrechten zoals beschreven in dit artikel. Zo mag je bijvoorbeeld tekeningen, foto’s namen, teksten, logo’s, etc. niet kopiëren of reproduceren zonder onze voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming.
Artikel 10 - Klachtenregeling en geschillen
- We hopen natuurlijk steeds dat al onze klanten 100% tevreden zijn. Als je toch klachten zou hebben over onze diensten, kan je onze klantendienst contacteren per e-mail op info@dumortier.be, per post naar SA Etablissementen Dumortier NV, Oostkaai 23A, 2170 Merksem België of via de contactformulieren op onze website.
- We streven ernaar elke klacht binnen de 24 uur te behandelen.
- Op alle overeenkomsten die we afsluiten met onze klanten, ongeacht hun woonplaats, is uitsluitend het Belgische recht van toepassing en bij geschillen zijn enkel de bevoegde Belgische rechtbanken te Antwerpen bevoegd. Indien om redenen van internationaal privaatrecht toch een ander recht van toepassing is, zal bij de interpretatie van huidige algemene voorwaarden in de eerste plaats teruggegrepen worden naar het Belgische Wetboek van Economisch Recht.
Artikel 11 - De verwerking van persoonsgegevens
Voor de verwerking van uw persoonsgegevens verwijzen we u door naar onze privacy & cookie policy.